Nevermore

(日本語は下に続きます)

Quoth the Raven: “Nevermore”

 

This work is part of the series Crows, characterized, besides from the subject, the fabric on which it is proposed: the tulle. With a spacing from the wall to highlight shading effects, the crow seems to come alive.

 

The Crow is an animal present in all cultures. Perhaps because of its black color, the color principle of things [the darkness of the womb and of the earth where the seed germinate], but also of the end [the color of the night and death], has always provided a symbolism of opposites: Animal of foresight, messenger of the gods, the bearer of bad luck, the guide of souls and donor of resurrection.

 

The artist came across this animal various times in her life. Yet lately the crow is becoming a constant presence that led her to reflect, asking questions and wanting to understand its meaning. Thus she has dedicated her studies on the iconography and symbolism of the crow. Everything comes together in thoughts that the artist expresses in a way that suits her most: painting.

 

Nevermore was inspired by the poetry of Edgar Allan Poe’s “The Raven”: in the supernatural atmosphere the author tells the story of a man worried about his beloved dead who receives the visit of a raven, which will only repeat monotonously “Nevermore”. The narrator is torn apart between the desire to forget and the desire to remember. Poe speaks of “the human thirst for self-torture”. For the author there is no morality in the story, merely the sense of guilt as a relentless desire for self-destruction. In the poem, the narrator realizes quickly that the answer you will receive on his application will be “Nevermore”, nonetheless he continues to ask questions, constantly questioning the raven in the hope that it will respond “Yes.”

 

 

 

【大鴉(おおがらす)は言った「二度と無い」。】

 

この作品はカラスのシリーズの一部だが、その主題とは別に、「絹」を支持体として使用していることが特徴的だ。重なり合った支持体の中で空間が出来ることで陰影の効果が生まれ、カラスが活き活きとして見える。

 

カラスはあらゆる文化に登場する動物だが、それはおそらくその黒色のためだろう。最も基本的な色であり(子宮、種が芽生える地中の暗闇)、しかし終末の色でもあるなど(夜と死の色)、対照的な概念を象徴している。例えば未来を知る動物、神の使い、不幸の担い手、魂の導き手、復活を告げる者など。

 

これまで作家は人生で幾度もこの動物に遭遇してきた。しかし彼女にとって近年のカラスは、自分に向かって問いを投げかけ意味を理解するよう要求し、深い思考に導く存在へと変わっている。そうして彼女はカラスの図像解釈と象徴性の研究を始め、その成果を表現するために最も適した手段を選択した。すなわち、絵を描くことによって。

 

「Nevermore」はエドガー・アラン・ポーの「大鴉」から着想を得た作品だ。超現実的な雰囲気の中で、恋人を失って悲しむ男の物語が語られる。その男のもとにカラスが訪れ、単調に「Nevermore(二度と無い)」と繰り返す。語り手は忘れたいという欲望と覚えていたいという欲望の間で引き裂かれる。ポーは「自らを責め苛みたいという人間の渇望」に言及している。著者にとってはこの物語に道徳性は無く、自己破壊を求める激しい欲望としての罪悪感が描かれるだけだ。詩の中で語り手は、問いかけに対して「Nevermore」としか答えを得られないことにすぐさま気がつくが、それでもいつかカラスが「Yes」と答えてくれることを期待して問いかけ続ける。